reklama

10 trendů digitálního marketingu v roce 2018

Technologie se každým rokem zdokonalují. Ruku v ruce s tím dochází k inovacím ve světě digitálního marketingu. Společnost Sherpas zveřejnila deset trendů v této oblasti pro letošní rok. 

Mohlo by vás zajímat

1. Zdokonalení chatbotů a samotné umělé inteligence

 Zdroj: YouTube / Octane AI: Kdo jsou chatboti? 

Další evolucí si projdou takzvaní chatboti nebo chytré našeptávače. Dojde k inovaci jejich umělé inteligence a o přirozenější zakomponování do marketingové komunikace. Zákazníci by je měli díky tomu přijímat ve větší míře.

2. Automatizace marketingu v plném proudu

 Zdroj: YouTube / Wishpond: Co je to automatizace marketingu

Na automatizaci se nehledí jako na klíčový prvek budoucnosti pouze v oblasti průmyslu. Důležitou roli sehrává rovněž v samotném marketingu. Chytré nástroje mohou zaměstnancům v této oblasti ulehčit pomocí automatizace rutinní práci. Názorným příkladem jsou pak podle firmy Sherpas mohutné digitální strategie, jež počítají s využitím komplexního spektra kanálu cílení.

3. Větší zaměření na zasažení dětí a dospívajících

Firmy si stále více uvědomují skutečnost, že děti jsou mnohem silnějším „desicion makerem“ neboli prvkem vedoucím k rychlému rozhodnutí, než jejich rodiče. Ti se totiž ve věku kolem 35 let začínají v inovacích zaměřených na elektroniku ztrácet.  

4. Biometrické údaje vytlačí hesla

Biometrické údaje mohou být zanedlouho gró veškerých procesů přihlašování. Konkrétně pak jde o přihlášení pomocí otisku prstů nebo oční duhovky. Postupně přicházející inovace zpřístupňující tyto technologie stále ve větší míře a stávají se tak mainstreamem.

5. Hlasové vyhledávání a jeho expanze

V zahraničí nabírá hlasové vyhledávání na popularitě. Jeho aplikování na české prostředí je ale poměrně problematické. I kvůli tomu lze letos počítat s jeho rozvojem. Negativem může být skutečnost, že hlasové pokyny se liší od těch, které píšeme na klávesnicích. Nezbytností pro kýženou efektivitu tak bude učinit určitou optimalizaci.

6. Personalizace a retargeting

Nedílnou součástí současných webů se stala jejich personalizovaná zkušenost. Výzvu pro aktuální rok bude představovat nové nařízení na ochranu dat GDPR. Provozovatelé internetových stránek, e-shopů a dalších společností se tak musí připravit na to, že dojde k výraznému zpřísnění možnosti sběru dat o uživatelích. Z této skutečnosti přitom personalizovaná uživatelská zkušenost vychází.

7. Ještě větší dominance videa

Dočkáme se většího množství virtuálních prohlídek, většího přídělu videoprezentací daných produktů a většího podílu videorecenzí. Video prostě frčí. Tento trend je neudržitelný.

8. Mikromomenty aneb vyjádřete se kdykoli

Chtěli byste reagovat na danou část videa nebo podcastu přesně v ten kýžený moment? Ani toto nebude problém. S mikromomenty se začneme potkávat stále více frekventovaněji.

9. Micro-influencers aneb soustřeďme se na odborníky

Společnosti si začínají všímat skutečnosti, že typický profil influencera se statisíci odběrateli je často nedůvěryhodný. Z tohoto pohledu se bude mnohem více sázet na respektované osobnosti s relevantními informacemi k patřičnému oboru. Stane se tak i navzdory tomu, že jejich dosah nemusí být tak enormní.

10. Nalezne rozšířená realita správnou cestu?

 Zdroj: YouTube / CNNMoney: Apple připravuje novou platformu rozšířené reality

Fenomén Pokémon Go je dávno za námi. Společně s ním se pomalu vytrácí pojem takzvané rozšířené reality. Pokusí se firmy využít její potenciál k přilákání nových zákazníků?

 

Zdroj: Zet

 

 

10 trendů digitálního marketingu v roce 2018 Foto: Shutterstock.com

reklama

Další články

  1. Mobilní internet LTE loni zrychlil až o třetinu

    Byznys ·

    Během loňského roku stoupla až o třetinu průměrná rychlost internetu v mobilních sítích. Nejrychlejší síť LTE měl Vodafone. Jeho rychlost meziročně vzrostla o 25 proce…

  2. Odklání si KLDR globální kryptoměnu?

    Bezpečnost ·

    Španělská bezpečnostní počítačová firma AlienVault zřejmě nalezla software, kterým si Severní Korea přesměrovává na svůj server globální kryptoměnu. Aplikace byla vytv…

Youradionews.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio News.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.