reklama

Byznysové vztahy jsou podobné těm partnerským. Základ tkví v komunikaci

Firemní fúze nejsou nic neobvyklého. Pokud se už podnikatel rozhodne pustit si někoho do firmy, měl by s druhou stranou komunikovat, komunikovat, komunikovat. Na co vše si dát při převzetí nebo prodeji společnosti pozor, poradil na rádiu Zet ředitel Marketingového institutu Tomáš Poucha.

Další díly pořadu

Důvodů, proč dochází k firemním fúzím a akvizicím je spousta. Někdo to dělá kvůli vyššímu kapitálu, personálu, někdo zase kvůli databázím, know-how nebo konkrétnímu produktu. Právě k tomu, aby převzetí firmy nebo její vstup do jiné mohl proběhnout úspěšně, musí mít vedení v této otázce jasno. „Musím vědět, proč to dělám. Strategie, strategie, strategie,“ říká Poucha. 

Samotným jednostranným přesvědčením to ale nekončí. Stále je tu druhá strana, která může mít často jiný pohled na věc. Obě strany na tom musí vydělat, obě strany musí vědět, o co jde, musí v tom mít jasno a musí si to říct,“ uvedl ředitel Marketingového institutu.

I když se to zdá triviální, řada firem s tím má potíže. Výsledkem mohou být fatální a bezvýchodné situace. Dotyčný prodal firmu za moc hezké peníze a prodal se s tou firmou s tím, že tam ještě rok bude pracovat. Rok končí a on říká, že tu firmu nemůže opustit, protože ta firma přestane být to hlavní. Nebude moci prodávat, protože on je tam ten, kdo nese hlavní know-how,“ uvedl Poucha konkrétní příklad.

Nejjednodušší radou tak je, vždy dělat takové kroky přes právníka nebo jinou třetí stranu. Není to o tom, jestli si věříme nebo nevěříme. Tím, že se to dá na papír, tak se to nadefinuje, rozepíše a je možné, že se k tomu ta druhá strana může nějakým způsobem vyjádřit, protože to chápe jinak,“ řekl Poucha, podle kterého by tyto smlouvy rozhodně měly obsahovat konkurenční doložky, exitové strategie, ale i definice klienta.

 

 

 

V pořadu Show me the money radí ředitel Marketingového institutu Tomáš Poucha se správným fungováním firmy a jejího byznysu.

 

Aktuální díl si můžete poslechnout v playeru výše.

 

 

 

Zdroj: Zet

 

 

 

 

Byznysové vztahy jsou podobné těm partnerským. Základ tkví v komunikaci Foto: shutterstock.com - ilustrační foto

reklama

Další články

Youradionews.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio News.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.