reklama

Češi dvě třetiny peněz vynaložených na oblečení utrácí ve slevách

Dvě třetiny peněz, které Češi utratí za oblečení a obuv, připadá na nákupy ve slevách a výprodejích. Tento trend potvrzuje domněnku, že cena je při výběru prodejny pro Čechy rozhodujícím faktorem. Vyplývá to ze studie Fashion 2014 společnosti Incoma GfK.

Mohlo by vás zajímat

Výrazným fenoménem současné doby jsou slevy. „Z reprezentativního výzkumu Fashion 2014, kterého se zúčastnilo 1000 domácností, vyplývá, že téměř dvě třetiny výdajů za odívání a obuv připadají na nákupy ve slevách a výprodejích,“ uvedla Martina Drtinová ze společnosti Incoma GfK.

Nejvíc lidí tento sortiment nakupuje v prodejnách s obuví Deichmann, v hypermarketech Tesco a v obchodech C&A. 

„Zatímco Tesco a C&A jsou na předních příčkách návštěvnosti i popularity dlouhodobě, Deichmann předhonil konkurenční řetězec Baťa a vede žebříček nejnavštěvovanějších prodejen. V posledních 12 měsících tu nakupovalo 73 procent českých domácností,“ uvedla Drtinová. Nejvyšší přírůstek zákazníků zaznamenal řetězec Sportisimo.

Cena je podle studie klíčovým faktorem pro výběr prodejny zejména při nákupu každodenního oblečení a dětského zboží. Naopak při nákupu obuvi a sportovního oblečení lidé věnují zvýšenou pozornost kvalitě. Vzhledu oblečení věnujeme největší pozornost při nákupu formálních oděvů, padnoucí střihy jsou nejdůležitější při nákupu prádla, uvádí studie.

Zdroj: ČTK

Češi dvě třetiny peněz vynaložených na oblečení utrácí ve slevách Foto: ČTK

reklama

Další články

Youradionews.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio News.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.