reklama

Cílovou skupinou nemohou být všichni, důležité je stanovit specifické odlišnosti klientů

Lidé se dopouštějí stále stejných chyb. Domnívají se, že v offline a online komunikační strategii není žádný rozdíl. Dále nedokáží specifikovat přesně svoji cílovou skupinu. Jednoduše chtějí cílit na všechny lidi. To ale není možné. Pro úspěch je totiž nezbytné odhalit přesný popis a charakteristiku potenciálních klientů. Na rádiu Zet o tom hovořila vedoucí oddělení digitálního marketingu Cognito.cz Lucie Kuželíková a online solution architekt ze stejné společnosti Marek Bosák. 

Další díly pořadu

„Klienti si myslí, že offline komunikační strategie a online komunikační strategie je jedno a to samé. Vytvoří si tak jednu strategii a pak si řeknou, že to použijí jak na papíře, tak i na počítači. Efekt bude pak podle nich stejný. Nebude, je potřeba si uvědomit, že každé médium má svá specifika. Zároveň to nemůže být ale úplně oddělené,“ řekla Kuželíková.

Dalším problémem je cílová skupina. Plno klientů neví, pro koho má vlastně samotný web být. Celou záležitost si tak ulehčí a jednoduše řeknou, že chtějí cílit na všechny. To ale není možné. Je zapotřebí si říct, co cílová skupina skutečně požaduje, do jaké věkové kategorie patří a na jakých místech se pohybuje. V případě zjištění této charakteristiky je pak možné úspěšně propojit online a offline komunikační kampaň dohromady.

„Je zapotřebí se zamyslet například nad tím, jestli cílová skupina jezdí MHD, létá letadlem, chodí na sportovní události nebo poslouchá v práci rádio. Když zjistíte, jaká ta cílová skupina je, co používá, tak digitál můžeme zkombinovat s druhou částí,“ informovala Kuželíková na rádiu Zet.

Bosák zase říká, že už nestačí mít pouze dobrý nápad. V současnosti existuje mnoho e-shopů kombinovaných s technologií, uživatelským prostředím a s uživatelskou použitelností. Technologie ovšem neznamená všechno.

„Můžete mít technologicky nabušený web vypracovaný na míru v hodnotě milionu korun. Pokud bude ale naprosto zmatečný a uživatel se bude ztrácet, bude nestrukturovaný, tak bude mnohem méně úspěšný, než krabicové řešení za tři tisíce korun. To může být totiž promyšlené s přehlednou strukturou. Navíc může ještě dobře komunikovat produkt,“ sdělil Bosák. 

 

 

Článek obsahuje pouze úryvky z rozhovoru s vedoucí oddělení digitálního marketingu Cognito.cz Lucií Kuželíkovou a online solution architektem z firmy Cognito.cz Markem Bosákem. Celý rozhovor si můžete přehrát v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

Cílovou skupinou nemohou být všichni, důležité je stanovit specifické odlišnosti klientů Foto: Shutterstock.com

reklama

Další články

Youradionews.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio News.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.