reklama

„Efektivní reklama je, když málo zaplatíte a hodně dostanete,“ říká marketingový expert

Efektivní reklama vás musí málo stát, ale naopak vám musí mnoho dát. V pořadu Marketing Zet to řekl marketingový expert a řídící partner společnosti DDNK Tomáš Morávek. Podle jeho názoru firmy utrácejí v současné době zbytečné peníze. Vloží na propagaci desítky milionů v okamžiku, kdy ani neví, jestli něco získaly. Zapotřebí je si vytyčit přesnou cílovou skupinu a vytvořit maximálně poutavý obsah. Vhodným kanálem jsou podle Morávka pak sociální sítě a především Facebook. 

Další díly pořadu

Nad obsahem a formou sdělení je zapotřebí se zamyslet. Vynaložené peníze na propagaci nemusí snadno přinést kýženou efektivitu. „Stejné je to na sociálních sítích. Musíte umět lidi oslovit. To znamená zaujmout je, získat jejich pozornost, bavit je, přitáhnout je. Na sociální síti máte jednu zásadní výhodu a to tu, že můžete cílit. Vlastně to přirovnávám k tomu, že nemusíte vystřílet miliony nábojů, ale stačí vám přesné zásahy,“ řekl Morávek na rádiu Zet.

Pokud firma přesně ví, kdo je jejím zákazníkem, tak může na sociální síti zacílit přímo do profilu člověka, jenž po daném výrobku nebo službě touží. „To znamená, že potřebujete například prodat plavky. Je léto, je krásná sezóna a vy přímo oslovíte ženy od 16 do 40 let, které se konkrétně zajímají o značky plavek, o dovolenou, o pláž a online nakupování,“ sdělil Morávek.

Takto specifické vytyčení cílové skupiny může firmám pomoci dosáhnout vysněných výsledků a především zefektivnit vynaložené náklady na reklamu.

Dalším důležitým hlediskem je pak samotné reklamní sdělení. Pokud jeho obsah nebude dostatečně poutavý, tak nepomůže ani přesné zacílení. V rámci příspěvku na sociální síti je zapotřebí použít zajímavou fotografii. Samotný text musí potenciální klienty zasáhnout a přesvědčit k akci. 

 

 

Článek obsahuje pouze úryvky z rozhovoru s marketingovým expertem a řídícím partnerem společnosti DDNK Tomáškem Morávkem. Ten mimo jiné zvítězil v soutěži Internet Effectiveness Awards. Celý rozhovor si můžete přehrát v playeru výše. 

 

Zdroj: Zet

„Efektivní reklama je, když málo zaplatíte a hodně dostanete,“ říká marketingový expert Foto: Shutterstock.com

reklama

Další články

Youradionews.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio News.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.