reklama

„Firmy s příjmením majitele v názvu jsou úspěšnější než ostatní,“ říká analytik

V předválečné době bylo naprosto běžné, že zakladatel pojmenoval svou firmu po sobě. Tento trend však rozbil v polovině minulého století nástup komunismu. Nyní se podle analytika poradenské společnosti Bisnode Milana Petráka začíná do názvů firem příjmení majitelů opět vracet. Platí také, že statisticky jsou tyto firmy ziskovější, říká na rádiu Zet.

Mohlo by vás zajímat

Důvodů, proč lidé po sobě pojmenují svou firmu je několik. U některých profesí je to tradice, někdo zase věří, že tím firmě dá jakýsi punc serióznosti. „Určitě jsou i majitelé, u kterých rozhoduje určitý narcismus, určitá touha své jméno zveřejnit, publikovat, dát na odiv,“ dodává Petrák. 

Podle analytika často rozhoduje kromě oboru profese i věk majitele. Lidé, kteří mají 60 a více let, tak si pojmenují firmu po sobě dvakrát častěji, než mladší jedinci, kterým je pod 30 let. Z profesní stránky pak v tomto počínání vedou právníci nebo lékaři. Často se s příjmením v názvu firmy setkáme i u autoškol, pokrývačských firem nebo řeznictví. „Pokud se podíváme na opačnou stranu žebříčku, tak velmi zřídka je to u vydavatelů, programátorů a navzdory panu Fischerovi i u cestovních kanceláří,“ uvedl Petrák.

Podepsat si svou práci ve formě příjmení na vývěsce či logu firmy je také důkazem, že se za ni majitel nestydí. Dokazuje to přitom i fakt, že takové firmy jsou statisticky ziskovější, než ostatní podniky, které se po majiteli nejmenují. „Když vezmu průměr za všechny firmy , které mají většinového vlastníka, tak platí, že ty s příjmením v názvu mají ziskovost asi 2 procenta. U firem, které nemají příjmení v názvu je to pouze 1,5 procenta,“ uvedl Petrák.

 

 

Celý rozhovor s analytikem poradenské společnosti Bisnode Milanem Petrákem si můžete poslechnout v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

 

 

„Firmy s příjmením majitele v názvu jsou úspěšnější než ostatní,“ říká analytik Foto: Profimedia.cz

reklama

Další články

Youradionews.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio News.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.