reklama

I z ponožek se dá udělat dobrý byznys - nebo rovnou klub

Nápad na své podnikání nemusí být vždy něco nové. Často můžete originální koncept vymyslet tak, že vezmete starou věc a začnete ji dělat jinak. To je i případ Petra Jandy, který prodává členství v klubu, z něhož má zákazník každý měsíc nové designové ponožky. O tom, jak začal doručovat jedinečné ponožky členům svého klubu, prozradil Margaretě Křížové v pořadu Podnikání od A do Zet.

Mohlo by vás zajímat

Na svůj Klub Pánů z Ponožkovic dostal Petr Janda nápad při svých cestách v Americe, kde se stávaly trendem barevné ponožky. „V té době jsem pracoval jako projektový manažer a lákalo mě si zkusit něco svého. Malého. Nečekal jsem, že to bude velký byznys, který by mě živil,“ řekl na rádiu Zet. Ačkoliv neměl Janda vystudovaný design, směle se ze svých našetřených peněz do výroby ponožek pustil.

„Nejdřív musíte najít někoho, kdo vám ponožky bude vyrábět. Zkoušíte, najdete si na internetu výrobce ponožek a zajedete za ním a necháte si vyrobit vzorky,“ popisoval Janda. To nebylo jednoduché rozhodnutí, jelikož každý výrobce má minimální náklad na každý vzor. A když nabízíte členství v klubu, kde každý měsíc dostanete ponožky s jiným vzorem, může se v případě nezdaru byznysu stát, že už si nikdy nebudete muset koupit ponožky.

To ale nebyl Jandův případ, který našel českého výrobce, se kterým spolupracuje dodnes. „Jejich pohled na to byl takový, že jsou výrobci. Mají spoustu práce s logistikou výroby. Řeší stroje, řeší technologie, řeší materiály a nemají moc čas na marketing. Byli tedy rádi, když přišel někdo, kdo tomu chtěl dát formu a začít to prodávat jako českou ponožku,“ chválil se spolupráci Janda, který se tak v chodu učil, jaké nápady na výrobu ponožek si může dovolit realizovat a které nikoliv. „Ten přístroj je třeba pochopit. Pletací stroj na ponožku má nějaké zákonitosti, ponožka se šije po řádcích a tak…,“ řekl.

Poté už jen stačilo dát o sobě vědět. V tomto směru se Janda spolehl na sociální síť Facebook. „Ten se ukázal jako velice příjemná platforma pro začínající projekt. Tam se dá marketing začít dělat s relativně malými penězi a dá se tam dělat marketing, kde můžete vstupovat hodně prací, že produkujete hodně materiálu. Facebook to má rád, když se mu produkuje zajímavý obsah, takže vás odměňuje tím, že vás více ukazuje lidem,“ uvedl. Až poté, co díky Facebooku nabral dostatek zákazníků se uchýlil k reklamě v podobě inzerátů v tisku.

A patrně i díky Facebooku stihlo Jandu a jeho Klub Pánů z Ponožkovic hned ze začátku podnikání stresující, ale vesměs příjemné překvapení. „Klub jsme spouštěli někdy kolem poloviny listopadu. V té době jsem si to neuvědomil, ale skočili jsme rovnýma nohama přímo do vánoční sezóny a objednávek začalo po týdnu chodit docela dost...najednou bylo potřeba sehnat víc krabiček, víc ponožek...Určitě tam nastal moment, když si člověk začíná říkat, kolik by toho asi tak mohlo být? A říká si, že na to nemá materiál. Nejde to úplně odhadnout...Stálo to hodně úsilí a času, ale na druhou stranu má člověk radost,“ řekl.

 

Petr Janda / Zdroj: Archiv Petra Jandy

 

Pořad Podnikání od A do ZET připravuje a moderuje investorka a mentorka Margareta Křížová.

Premiérový díl pravidelného pořadu Podnikání od A do ZET si můžete naladit na rádiu Zet každé druhé úterý krátce po 9:45 na těchto frekvencích. Nejnovější rozhovor s Petrem Jandou si můžete přehrát v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

 

I z ponožek se dá udělat dobrý byznys - nebo rovnou klub Foto: Facebook/Klub Pánů z Ponožkovic

reklama

Další články

  1. Ikea si dláždí cestu k prvnímu obchodu v Indii

    Byznys ·

    Švédský výrobce nábytku Ikea zahájil práce na svém prvním obchodě v Indii, který se bude nacházet v Hajdarábádu na jihu země. Společnost slibuje otevřít prodejnu do ko…

Youradionews.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio News.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.