reklama

Letos štědře přibude prodejních ploch, otevře se sedm nových obchodních center

V letošním roce by se mělo zákazníkům otevřít sedm nových či zrekonstruovaných obchodních center či nákupních parků s prodejní plochou zhruba 78.000 metrů čtverečních. Jde například o rozšíření pražského Centra Chodov, Central Jablonec či Retail Park Třinec. V Česku je nyní zhruba 120 obchodních center a 180 nákupních parků, vyplývá z údajů poradenské společnosti Cushman & Wakefield. Nákupní centra existují v ČR 60 let, 2. ledna 1957 bylo na pražském sídlišti Solidarita otevřeno první moderní obchodní středisko v Praze.

Mohlo by vás zajímat

Výstavba maloobchodních nemovitostí loni zpomalila. „Loňský rok patřil z hlediska nárůstu počtu ploch v shopping centrech k těm velmi skromným, otevřeno bylo pouze jedno klasické shopping centrum - Aupark Hradec Králové (cca 21.000 m2),“ uvedla Martina Drtinová z GfK Czech. Po rekonstrukci byla znovu otevřena Galerie Přerov. Developeři rovněž dokončili šest nákupních parků o nákupní ploše 18.000 m2.

Letos by měla v prodejních centrech přibýt prodejní plocha 78.000 m2, což je více, než bylo postaveno za rok 2015 i 2016 dohromady. Většinou půjde o rozšíření existujících center. Největším novým projektem je právě rozšíření pražského Centra Chodov s prodejní plochou 35.000 m2. Dále jde o nové nákupní centrum Central Jablonec, rozšíření IGY České Budějovice, rozšíření nákupního parku CPI Retail Park Třinec a tři nové nákupní parky - OC Pražská v Chebu, RP Horní Měcholupy a RP Písek. Letos na podzim se má otevřít i outletové centrum Prague The Style Outlets u pražského letiště. Celková obchodní plocha bude 30.000 m2.

„Do budoucna vnímáme potenciál pro výstavbu v centru Prahy, například projekt Savarin na Praze 1, Dejvice Center na Praze 6 nebo Palác Stromovka na Praze 7. Dále potom vidíme jasnou příležitost pro další development obchodních center v centru Plzně, Brna a Zlína,“ uvedl partner a vedoucí pronájmu maloobchodních prostor ve společnosti Cushman & Wakefield Jan Kotrbáček.

Plocha 120 velkých obchodních center dosahuje v Česku zhruba 2,5 milionu m2. Nákupních parků je 180, jejich prodejní plocha je zhruba 800.000 m2. Nákupní park je definován jako stavba zahrnující tři a více obchodů v rámci jednoho objektu s přímými vstupy ze společného parkoviště s celkovou plochou nejméně 1000 m2.

 

 

Zdroj: ČTK

 

 

Letos štědře přibude prodejních ploch, otevře se sedm nových obchodních center Foto: Rostislav Glinsky / Shutterstock.com

reklama

Další články

  1. Patnáct nadějných startupů pro rok 2017

    Byznys ·

    Nový rok 2017 je tady a s ním je potřebné předpovědět, jaké startupy vezmou technologickou oblast útokem. Internetový magazín Business Insider oslovil experty na rizik…

  2. Ohlédnutí za světovými událostmi roku 2016

    Společnost ·

    První pracovní den roku 2017 je už skoro za námi, na malou chvilku ale ještě zavítáme do roku předešlého. Pamatujete ještě, co ve světě přinesl rok 2016? Měsíc po měsí…

  3. Česko přivítalo rok 2017. Co ho letos čeká?

    Společnost ·

    Podzimní volby do Sněmovny a kampaň před volbou prezidenta budou patřit mezi hlavní události, které budou ovlivňovat život Čechů v letošním roce. Očekávají se ale i vý…

Youradionews.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio News.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.