reklama

Marketing současnosti: Jaké trendy dominují a čemu se musíme přizpůsobit

Rok 2017 se přehoupl do své druhé poloviny. Jaké trendy z hlediska marketingu mu dominují? Přinášíme vám nový článek se 16 body, jež vypovídají o stávajících trendech na poli marketingu. O tom, čemu je nezbytné se přizpůsobit referoval konkrétně internetový magazín Forbes. 

Mohlo by vás zajímat

1. Interaktivní obsah

Logicky existuje obsah, který můžete číst. Na druhou stranu je i obsah, s nímž můžete komunikovat. Touto myšlenkou se dostáváme k velmi populárnímu trendu. Jako příklad lze uvést kvíz portálu BuzFeed, který se zapřemýšlel nad tím, jak zapojit čtenáře do aktivní komunikace. Přišel tak s interaktivním obsahem, jež představují kvízy, ankety, průzkumy, infografiky nebo soutěže. BuzzFeed se ve velké míře soustředí právě na kvízy.

 

2. Marketing influencerů (takzvaných vlivných uživatel – pozn. redakce)

Co přináší v rámci prodeje produktů větší efekt než reklama? Jde o oblíbené osoby na sociálních médií. Konkrétně to je pak člověk, jenž má vybudovanou širokou základnu fanoušků a následovníků (takzvaných followerů - pozn. redakce). Marketing influencerů je na vzestupu, protože lidé mají tendenci důvěřovat lidem, které považují za své vzory. Skvělým příkladem jsou YouTubeři, kteří prostřednictvím svých kanálů používají v mnohých případech dost agresivní product placement. Na rádiu Zet důležitost influencerů podtrhla zakladatelka obchodu HNST.LY Barbora Perglová. V pořadu podnikání od A do ZET s Margaretou Křížovou řekla, že jí ve startu její prodejny pomohly ve velké míře právě blogerky. Více se dočtete ZDE.

 

3. Mobilní video

Podívali jste se nedávno na vaši facebookovou zeď? Velmi pravděpodobně bude 95 % vašich příspěvků tvořit video. K tomu se pojí zajímavá statistika. Videa se v roce 2015 zobrazují šestkrát rychleji na mobilních zařízeních, než na počítačích. V současnosti žijeme ve věku mobilního videa a musíme využít jeho potenciálu.

 

4. Živá vysílání

Ve chvíli, kdy bojujeme s touto technologickou novinkou, je zřejmé, že tento živý proud se bude snažit i nadále dostat přes zavedené hranice. Velký krok představuje novinka na sociální síti Instagram. Ten totiž umožnil nahrávání živých videí do jeho funkce Stories. Počet živých videí přitom bude stále vzrůstat

 

5. Chatovací boti

Chatovací roboti existují už od poloviny 90. let. Od té doby došlo k jejich velkému vývoji. Technologie pojící se k chatujícím robotům je nyní mnohem sofistikovanější. Dobrým příkladem může být podle serveru Forbes Facebook, který investuje velké množství prostředků do programů s boty. Hovoříte s člověkem nebo robotem? Pokud na to nedokážete odpovědět, tak potom bot pracuje tak, jak má.

 

6. Virtuální a rozšířená realita

Jeden z největších úspěchů roku 2016 představovala hra Pokémon Go. Lidé mohli totiž nově vyzkoušet rozšířenou realitu prostřednictvím jejich telefonů, GPS a mobilních dat venku na různých spotech. Davy lidí se tak honily za virtuálními postavičkami. Tato hra dokázala otevřít novou oblast, která může přinést tučné obchodní výsledky. Mnoho obchodníků se tak bude snažit přenést svoji online hru do skutečného života.

 

7. Obsah s krátkou životností

Co nabízí ve skutečnosti aplikace Snapchat? Jde o zvláštní funkci, smaže vám vámi odeslaný obsah. Vzrůstající popularita této chatovací aplikace se nevztahuje k tomu, že se uživatelům naskytla nová platforma. Ukazuje skutečnost, jakou má hodnotu obsah s krátkodobým trváním. Podle Forbesu jde o klíčové lákadlo pro generaci Z. Jde o mladé lidi, kteří jsou známí tím, že jejich pozornost lze zaujmout pouze na osm sekund. Společnosti by tak měly uvažovat nad tím, jak do své komunikační strategie zakomponovaly v případě mladších lidí obsah s krátkou dobou trvání.

 

8. První mobilní strategie

Budoucnost se pojí k mobilním zařízením. K internetu je v současnosti připojeno oproti desktopům mnohem více přenosných zařízeních. Pokud svůj obsah a reklamu neoptimalizujete na mobilní telefony, pak přicházíte o mnohé příležitosti. Váš obsah musí totiž odpovídat aktuálnímu životnímu stylu a trendům cílové skupiny.

 

9. Personalizace

Personalizace znamená rozčlenit obsah do různých skupin veřejnosti řazených podle jejich preferencí, zvyků atak dále. Nejčastější formou této strategie je sestavení seznamu uživatelů roztříděných do různých skupin. Ve světě zahlceném velkým množstvím obsahu představuje možnost personalizace obrovskou výhodu pro značku, která chce získat pozornost svých potenciálních zákazníků.

 

10. Nativní reklama

Diváci, následovatelé a zákazníci přicházejí na triky inzerentů a je stále těžší a obtížnější si udržet jejich pozornost a získat jejich kýženou důvěru. Nativní reklama představuje integraci reklamního úsilí do obsahu, který čtenářům a divákům přináší hodnotu. Z tohoto pohledu má přinést větší efekt. Zaměřte se na cesty, které dodají vašemu produktu emotivní nebo obohacující charakter namísto prázdných a otravujících reklam, jež zákazníky pouze připravují o jejich drahocenný čas

.

11. Marketingová automatizace

Proč jednu věc děláte stále a pořád dokola, když ji můžete udělat jednou a pro příště ji automatizovat? Automatizace se stává mezi obchodníky velice silným a populárním nástrojem, který se snaží aplikovat do stále více oblastí.

 

12. Účelový marketing

Jedním z nejefektivnějších způsobů, jak rozšíříte do světa váš příběh, je mu dát punc dobročinnosti. Značky, které spolupracují s neziskovými organizacemi nebo charitativními společnostmi, mají mnohem silnější vliv, protože jejich příběh zůstané v srdcích jejich zákazníků.

 

13. Marketing řízený daty

Existují dva typy obchodníků. Do první skupiny se řadí jedinci, kteří používají to, co je populární. Druhou skupinu představují zase lidi, kteří pracují s tím, co funguje. Pravda je ta, že data vám dávají relevantní informace o tom, jaký krok přinese efektivitu. Dobrým nástrojem pro získání efektivních dat mohou být platformy zabývající se analytikou.

 

14. Tlačítka na sociálních sítích vedoucí ke koupi produktu

Přesouváme se do doby, kdy nákup nemusejí zprostředkovávat třetí strany. Uživatelé jsou zvyklí na sociální sítě, tak proč by jejich prostředí měli opouštět? Tlačítka s možností okamžité koupě mění sociální sítě, jako jsou Facebook nebo Pinterest ve velký „sociální hypermarket“.

 

15. Černá sociální média

Největší potíž s ohledem na sledování provozu, konverzí a sdílení představuje skutečnost, že je těžké zjistit, kdo vaše stránky navštěvuje a odkud pochází. S rostoucí popularitou šifrovaných a soukromých aplikací pro zasílání zpráv bude zapotřebí investovat do nástrojů, jako jsou Google Analytics nebo GetSocial.io, které mohou do jisté míry měřit „černý provoz“ v prostředí sociálních sítí.

 

16. Internet věcí

Chcete, aby k vám promlouval váš termostat? Chtěli byste vědět od vaší ledničky informaci o tom, kdy vám dojde pivo? Nebo rovnou by vám docházející potravinu měla okamžitě objednat? Ano dostáváme se do doby, kdy to bude čím dál tím běžnější. S ohledem na to by se měli na tuto dobu připravit samotní obchodníci. Tento trend je vskutku zapotřebí sledovat. Půjde o ohromný boom!

 

 

Zdroj: Forbes, Zet

Marketing současnosti: Jaké trendy dominují a čemu se musíme přizpůsobit Foto: Shutterstock.com

reklama

Další články

Youradionews.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio News.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.