reklama

Marketing Zet: Úspěšná marketingová kampaň má vycházet z poznání vlastních zákazníků

Úspěšná marketingová kampaň by v prvopočátku měla vycházet z analýzy a poznání vlastních zákazníků. V pořadu Marketing Zet to říká ředitel divize Dynamics společnosti Microsoft Martin Kováč. K poznání klientů do značné míry napomůže takzvané řízení vztahů se zákazníky (CRM). Díky tomuto nástroji marketéři pochopí, jaké produkty zákazník používá, kdy je nakoupil nebo v jakém je životním cyklu.

Další díly pořadu

Pomocí CRM se firma o zákazníkovi dozví, kdy a co od nás nakoupil a v jakém je životním cyklu. CRM rovněž pomůže klientům s jejich běžnými potřebami a s běžnými požadavky. „Například něco nefunguje, něco se pokazilo a potřebujete nějaký typ servisu, produktu nebo služby, který jste si koupili. To je moment, kdy CRM systémy hrají obrovskou roli, kdy podporují zákazníky při běžném používání produktů,“ říká Kováč na rádiu Zet.

V současné době podle Kováče firmám nestačí pero a papír nebo informace, které mají uložené v hlavách obchodníci a osoby pracující v podniku. Společnosti ve skutečnosti potřebují CRM systém, pomocí něhož dokážou sledovat skutečné potřeby zákazníků.

„CRM není pouze o prodeji. Je o kombinaci veškerých nástrojů, které se zaměřují na celkový životní cyklus zákazníka. Určitě jde o měření spokojenosti práce se zákaznickým cyklem. Je to nějaká oblast prodeje a určitě je to oblast marketingu,“ informoval Kováč.

Největší trend v oblasti CRM představuje v současnosti používání umělé inteligence. Společnost totiž musí analyzovat veškeré zákaznické interakce. Z toho důvodu si musí všímat velkého množství údajů. Informace se poté nahromadí a je zapotřebí využívat inteligentního přístroje nebo softwaru. Ten poté velká data zpracovává a vytváří pro firmu důležité informace. „Úspěšná marketingová kampaň by měla nejprve vycházet z analýzy a poznání vlastních uživatelů nebo vlastních zákazníků. Teprve poté může ideálně určit formu a správu obsahu, co zákazníkům chceme nabídnout, abychom z toho dokázali dostat optimální kampaň, která zasáhne zákazníky správnými zprávami,“ sdělil Kováč. 

 

 

Článek obsahuje pouze úryvky z rozhovoru s ředitelem divize Dynamics společnosti Microsoft Martinem Kováčem. Celý rozhovor si můžete přehrát v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

Marketing Zet: Úspěšná marketingová kampaň má vycházet z poznání vlastních zákazníků Foto: Shutterstock.com

reklama

Další články

  1. Forejt jako protokolář končí, potvrdil Hrad

    Společnost ·

    Ředitel protokolu Pražského hradu Jindřich Forejt se vzdal z osobních a zdravotních důvodů svého místa. Mluvčí Pražského hradu Jiří Ovčáček uvedl, že skončí ke konci r…

  2. BBC: Bílý dům uklidňoval Čínu kvůli Trumpovi

    Společnost ·

    Bílý dům se pokusil uklidnit čínské vládní představitele v souvislosti s telefonátem, který absolvoval nově zvolený prezident Donald Trump s tchajwanskou prezidentkou …

  3. BBC: Trump útočil ve svých tweetech na Čínu

    Společnost ·

    Americký prezident Donald Trump publikoval sérií tweetů, v nichž kritizoval Čínu za její měnovou politiku a její aktivity v Jihočínském moři. Čína si na Trumpovy výrok…

Youradionews.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio News.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.