reklama

Marketingový magazín: V neuromarketingu je důležitá etika. Lidem je totiž vidět do hlav

Neuromarketing je vědou a metodou využívanou v rámci marketingové komunikace. Výzkumy projevů těla se pak aplikují do samotného marketingu. Tato metoda má přesněji zacílit reklamní sdělení na potenciální spotřebitele. Marketingová specialistka a trenérka mozku Eva Frühwirtová na rádiu Zet říká, že neuromarketing má před sebou velkou budoucnost. Bude ovšem zapotřebí nastavit určitý kodex. V této oblasti hraje důležitou roli i etika. Lidem je totiž možné nahlédnout pomocí speciálních přístrojů do hlav. 

Další díly pořadu

Neuromarketing se stal v řadě zemí před pár lety nástrojem pro marketingovou komunikaci a mediální plánování. Na území České republiky neshledává takovou popularitu. Důvodem je i jeho finanční nákladnost. 

„Neuromarketing vlastně využívá vědecké poznatky. Tyto výsledky, kterými zkoumá projevy těla, tak aplikuje do marketingu. To znamená, že se snaží připravit tak, aby reklama nebo reklamní sdělení bylo co nejpřesnější a co nejvíce zacílené. Využívá k tomu nejmodernější lékařské a vědecké metody ke zkoumání nevidomých projevů těla,“ na rádiu Zet to řekl Frühwirtová. Mezi zařízení, které tento obor využívá, patří například elektroencefalograf neboli EEG. Ve zkratce jde o přístroj, jenž je schopen zkoumat mozkové vlny. Pokud chce tedy firma zjistit, jak je její reklamní sdělení chytlavé, tak použije služeb právě tohoto přístroje. Člověk je pak napojen na speciální senzory, které snímají jeho mozkovou aktivitu popřípadě také odpor kůže nebo srdeční tep.

„Myslím si, že neuromarketing má velkou budoucnost. Samozřejmě také hraje roli etika, protože my tak trochu lidem vidíme do hlav. To znamená, že se budou muset nastavit určité limity a také nastavit nějaký kodex, jak s neuromarketingovým výzkumem pracovat,“ sdělila Frühwirtová.

Neuromarketing lze ovšem využít i v mnoha jiných oborech, jako  jsou například neuroekonomie nebo neuroleadership. Nejnovější poznatky o mozku lze tak aplikovat rovněž do oblastí HR. V rámci toho je tedy možné spolupracovat s lidmi ve firmách a pomáhat jim v lepší koncentraci, uvolnění a mentální připravenosti. 

 

 

Článek obsahuje pouze úryvky z rozhovoru s marketingovou specialistkou a trenérkou mozku Evou Frühwirtovou. Celý rozhovor si můžete přehrát v playeru výše. 

 

Zdroj: Zet

Marketingový magazín: V neuromarketingu je důležitá etika. Lidem je totiž vidět do hlav Foto: Shutterstock.com

reklama

Další články

  1. Walt Disney uvažuje o koupi Twitteru

    Byznys ·

    Americká mediální firma Walt Disney Co. konzultuje s finančními poradci možnost odkoupení sociální sítě Twitter Inc. Uvedla to agentura Bloomberg s odvoláním na inform…

Youradionews.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio News.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.