reklama

„Marketingový svět se mění, jeho podstata ale zůstává,“ říká generální ředitel Ogilvy Group

Marketing je velmi dynamický obor, který musí reflektovat změny na několika frontách. Podle generálního ředitele českého zastoupení reklamní sítě Ogilvy Group Ondřeje Obluka je ale podstata reklamního byznysu neměnná - dobrý nápad. O proměnách, trendech a budoucnosti marketingu Obluk hovořil na rádiu Zet v pravidelném pořadu Marketingový magazín.

Další díly pořadu

Je něco, co Vás v reklamě překvapí?

Asi bych měl říci, že nepřekvapí. Je pravda, že mě už překvapí máloco, ale jsou věci, které mě spíš potěší. Většina kampaní se soustředí na prodej zboží, služeb a efekty se počítají v korunách, dolarech, eurech. To, co mě potěšilo za poslední dva roky, že jsme měli šanci pracovat na kampani společně s Ministerstvem zdravotnictví. Byla to kampaň na prevenci proti rakovině a tam se ten efekt počítal na zachráněné lidské životy. To je něco, co při té dennodenní práci, kde je to o tvrdém byznysu, má najednou reklama přesah i do celé společnosti.

Vy se v reklamě pohybujete od roku 1998. Jak se za ty roky podle Vás agenturní svět proměnil? Je v tuto chvíli důležitá role fullservice agentur nebo se trh proměnil natolik, že lidé poptávají specializované služby?

Sama o sobě je agenturní branže velmi dynamická. Mění se průběžně, respektive jsou věci, které se mění a jsou věci, které zůstávají během let statické. To, co se mění, je mediální svět kolem nás. To, co se vyvíjí, jsou jednotlivé disciplíny, komunikační kanály. Do nějaké míry se samozřejmě mění i zadání klientů. To, co se nemění je, že podstata reklamního byznysu je o nápadu. Někdy ten nápad může být na strategii značky, někdy to může být o originálním kreativním řešení, někdy je to v tom, že pro danou značku vytvoříte vlastní médium. Někdy se stačí podívat do Velké Británie nebo Spojených států a trendy, která tam dnes vidíte, se s největší pravděpodobností do dvou až tří let promítnou do českého reklamního trhu.

V tuto chvíli zaznamenáváme výrazný vzestup youtuberingu a podobných aktivit v rámci digitálu a online médií. Co si myslíte, že bude hlavním trendem třeba za 10 let?

Za 10 let asi nevidí nikdo. Jedna věc se nejspíš dá odhadnout. Agentury ale i jednotlivci jako jsou youtubeři, kteří se pohybují v sociálních médiích, tak mají velkou šanci zopakovat to, co se naposledy v české reklamě podařilo reklamním režisérům někdy v polovině 90.let. Ti z malého českého trhu dokázali expandovat do světa a spousta z nich udělala velmi úspěšnou kariéru na zahraničních trzích. Z podstaty toho, jakým způsobem se vyvíjí trh youtuberů a vezmete si, že někteří úspěšní čeští youtubeři se překlopili z českého jazyka do angličtiny, tak je vidět, že tu ambici mají. Nezbývá než jim držet palce.

 

 

Článek obsahuje pouze úryvky z  aktuálního dílu Marketingového magazínu. Jeho hostem byl tentokrát generální ředitel českého zastoupení reklamní sítě Ogilvy Group Ondřej Obluk. Celý rozhovor si můžete přehrát v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

„Marketingový svět se mění, jeho podstata ale zůstává,“ říká generální ředitel Ogilvy Group Foto: shutterstock.com - ilustrační foto

reklama

Další články

  1. Miliardu lidí budou do roku 2060 ohrožovat záplavy

    Společnost ·

    Do roku 2060 bude obývat oblasti ohrožené největšími katastrofálními povodněmi až miliarda lidí. S varováním přišla charitativní organizace Christian Aid. Nejvíce ohro…

Youradionews.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio News.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.