reklama

„Najít si nové zákazníky je lepší a levnější, než dávat slevu,“ říká Tomáš Poucha

Nastavit správně cenu produktu je často oříšek, přitom je to jasné gros podnikání. Nejen u nás se však prodává stále více zboží ve slevě. I když má podle ředitele Marketingového institutu Tomáše Pouchy někdy smysl zlevnit své zboží, v drtivé většině případů to stojí podnik více peněz, než kdyby se začal orientovat na jiné zákazníky.

Další díly pořadu

Nemusíme snad ani zmiňovat, že v podnikání je nejnižší možná cena produktu dána variabilním nákladem, tedy kolik stojí jeden konkrétní produkt vyrobit. Ta horní hranice je však podle Pouchy určená tím, co snese náš zákazník. Kolik je ochotný, za náš produkt dát. „Základní problém je v tom, že my nevíme, kde má zákazník práh bolesti, kam chce nebo nechce jít. Ten my musíme najít, případně s ním musíme pracovat,“ řekl v pořadu Show me the money.

Při tom si ale podnikatel musí dát pozor. Snadno může udělat chybu a přijít o zisk. „Vy se můžete ošidit tím, že dáte cenu moc vysoko a najednou vám utečou zákazníci. Můžete dát cenu moc nízko a přicházíte o zisky,“ říká ředitel Marketingového institutu. Podle něj je také třeba umět cenu dobře komunikovat zákazníkům. Proto by se nastavování cenou produktu měl zabývat i marketing, což se ve většině firem neděje.

Jedním ze způsobů, jak správně obhájit vyšší cenu, je vysvětlit zákazníkovi přidanou hodnotu produktu. „Kupříkladu voda Voss. Taková designová láhev, pohybuje se kolem stokoruny a víc. Není to nic jiného, než kohoutková švédská voda v hezké láhvi. Jak je možné, že se jim podařilo ji prodávat takhle draho? Takových příkladů je celá řada. Zkrátka něčím to zabalili, něco k tomu dali a tu přidanou hodnotu byli schopni říct klientovi,“ vysvětloval Poucha.

 

Nechci slevu zadarmo

Stejně, jak není radno produkt jak se říká zbytečně „nastřelit“, tak se nevyplácí své zboží zlevňovat. Na slevách tratí firma paradoxně nejvíce. Většinou je sleva prvním, nejrychlejším a nejjednodušším řešením, jak na své zboží upozornit. Někdy má i smysl. „Sleva nám pomůže prodat víc, pomůže nám prodat rychleji nebo včas. Pomůže nám, aby si zákazník něco vyzkoušel. Tam určitě sleva dávat smysl,“ řekl Poucha, ale zároveň jedním dechem dodal, že ji není nutné používat vždy.

„Sedmdesát až osmdesát procent kupónů na slevy je využíváno současnými uživateli, kteří by si to koupili stejně a jen pět procenty, kteří produkt ještě nevyzkoušeli. Vy dáte krásnou slevu a u sedmdesáti až osmdesáti procent svých klientů uříznete marži. Ta marže je to, co se na konci roku počítá,“ řekl Poucha na rádiu Zet. V takovém případě je podle něj snad i levnější řešení se poohlídnout po nových zákaznících.

 

 

V pořadu Show me the money radí ředitel Marketingového institutu Tomáš Poucha se správným fungováním firmy a jejího byznysu.

Aktuální díl si můžete poslechnout v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

 

„Najít si nové zákazníky je lepší a levnější, než dávat slevu,“ říká Tomáš Poucha Foto: shutterstock.com - ilustrační foto

reklama

Další články

  1. Alter Eko: Co vede Evropskou unii k rozpadu?

    Byznys ·

    Ekonomika Evropské unie by měla stát na pilířích volného pohybu osob, kapitálu a zboží. Stále je ale v osmadvacítce cítit rozpor mezi tímto jednotným trhem a ochranářs…

Youradionews.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio News.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.