reklama

Nejtransparentnější kampaň má Horáček, neprůhledný je Zeman

Nezisková organizace Transparency International uvedla, že nejtransparentnější kampaň z devíti prezidentských kandidátů má textař a podnikatel Michal Horáček. Na opačném konci je naopak jeho oponent Miloš Zeman. Jeho financování kampaně je totiž nejméně průhledné. Informace vycházejí z analýzy, jejíž výsledky v pondělí zveřejnila protikorupční organizace na svých webových stránkách. 

Mohlo by vás zajímat

Kampaň všech prezidentských kandidátů stála podle ředitele organizace Davida Ondráčky do konce loňského roku přes 60 milionů korun. „Odhadujeme, že do voleb se může utratit až 200 milionů,“ uvedl Ondráčka. Upozornil na to, že kampaň ve prospěch Zemana musela stát desítky milionů korun vzhledem k billboardům a online reklamě.

Nejvyšší částkou si zatím podle přehledu svých transparentních vložil Horáček, a to 27 milionů korun. Podle koordinátora monitoringu kampaní Ondřeje Cakla o financování své kampaně zveřejnil nejvíce informací, jako jediný z kandidátů uvedl průběžné vyúčtování nákladů, svůj tým i spolupracující subjekty.

Zeman naopak podle oficiálních prohlášení žádnou kampaň nevede, angažování se spolku Přátel Miloše Zemana v kampani poukazuje podle TI na možné obcházení zákona.

 

 

Zdroj: ČTK

Nejtransparentnější kampaň má Horáček, neprůhledný je Zeman Foto: President of Russia / Wikimedia Commons: Miloš Zeman a Michal Horáček

reklama

Další články

  1. Má Visegrádská skupina svou budoucnost v EU?

    Společnost ·

    Sdružení čtyř států střední Evropy, tj. Česka, Polska, Slovenska a Maďarska, vzniklo na začátku roku 1991. Původně skupina vznikla za účelem spolupráce při integraci d…

  2. Trump je prý ochoten jednat s Kimem

    Společnost ·

    Americký prezident Donald Trump, který doposud šířil převážně ostrá prohlášení na adresu severokorejského vůdce, prohlásil, že je připraven s Kim Čong-unem telefonicky…

  3. Pojem Smart City zná v Česku pouhých 19 % lidí

    Tech ·

    Pojem Smart City zná v Česku pouze 19 procent lidí. Vyplývá to z průzkumu, který pro společnost E.ON zpracovala agentura Ipsos. Koncept takzvaných chytrých řešení využ…

Youradionews.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio News.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.