reklama

Neuromarketing má zářnou budoucnost, dá se použít i v nízkorozpočtové reklamě

Neuromarketing neboli neuro výzkum je formu reklamního sdělení, které v mysli člověka rozezvučí hodnoty a preference ukryté v části mozku, kam vědomí nedosáhne. Podle neuromarketingového specialisty agentury IPSOS Martina Petráška má před sebou velkou budoucnost. Tato forma propagace se používá hojně v televizní reklamě, ale podle Petráška se dá aplikovat i v rámci nízkorozpočtových reklamních kampaní. 

Mohlo by vás zajímat

„Úspěšná reklama může být i ta, u níž si člověk bezprostředně po jejím zhlédnutí neuvědomí, že na něj zapůsobila. Rozehrála v něm nějakou strunu, na kterou brnkne produkt, který viděl před čtrnácti dny v reklamě. Poté půjde do obchodu a vůbec si nebude pamatovat, že reklamu viděl na úrovni mozku, kterou ovládá. Zcela 'náhodně' se mu díky expozici reklamy připomene, že hodnoty propagovaného produktu někde viděl. Pak sáhne po konkrétním ramínku, protože tričko nebo svetr bylo propagováno s využitím této formy marketingu,“ řekl Petrášek.

Neuromarketing dokáže zasáhnout oblast, o níž člověk podle Petráška prakticky neví, že existuje. Čistě české společnosti si k této formě propagace hledají zatím cestu. Na druhé straně nadnárodní koncerny s českými pobočkami už neuro výzkumy dobře znají od svých zahraničních matek nebo sesterských společností.

Naproti tomu čeští vědci a lékaři se k neuromarketingu staví nedůvěřivě a negativně. Jsou totiž zvyklí používat přístroje EEG pouze na diagnostiku duševních poruch, ale nejsou si vědomi toho, že je lze použít i v rámci propagace. „V zahraničí je to tak, že například němečtí přední neurologové se zúčastňují neuromarketingových kongresů, protože už nemají pochybnosti o tom, že se neurověda dá použít v marketingu,“ sdělil Petrášek na rádiu Zet.

Efektivita neuromarketingu spočívá v zasažení správné cílové skupiny. Proto je zapotřebí rozlišovat sociální zařazení zákazníků, na něž chce daná společnost zamířit. To se týká například automobilů. U rychloobrátkového zboží je to poté odlišné. Tam se často společnosti zaměřují na vyzdvihávání rodinných hodnot. 

 

 

Článek obsahuje pouze úryvky z rozhovoru s neuromarketingovým specialistou agentury IPSOS Martinem Petráškem. Celý rozhovor si můžete přehrát v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

Neuromarketing má zářnou budoucnost, dá se použít i v nízkorozpočtové reklamě Foto: Shutterstock.com

reklama

Další články

  1. Ikea si dláždí cestu k prvnímu obchodu v Indii

    Byznys ·

    Švédský výrobce nábytku Ikea zahájil práce na svém prvním obchodě v Indii, který se bude nacházet v Hajdarábádu na jihu země. Společnost slibuje otevřít prodejnu do ko…

  2. Proces brexitu by mohl trvat déle, až do roku 2019

    Byznys ·

    Proces vystoupení Velké Británie z Evropské unie, k němuž se země rozhodla v červnovém referendu, možná bude trvat déle než se dosud předpokládalo. Uzavřít se může až …

Youradionews.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio News.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.