reklama

Opravovaná D1 je místem častých nehod, důvodem je obvykle nezkušenost řidičů, říká ředitel ŘSD

Kvůli opravám a modernizaci dálnice D1 dochází ke zúžení vozovky. Ruku v ruce s tím stoupá na dálnici počet dopravních nehod. Generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa říká, že do značné míry hraje důležitou roli zkušenost a ohleduplnost jednotlivých řidičů.

Mohlo by vás zajímat

„Opravy znepříjemňují situaci řidičům, a pokud bychom měli technologii, která nám umožní bez toho, abychom nemuseli stavět uzavírky, tak bychom samozřejmě takovou technologii rádi využívali. Bohužel to zatím není možné. Co se týče modernizace dálnice D1, tak si myslíme, že spoustu záležitostí jsme zvládli na tolik dobře, že se ve velké míře dostáváme mimo špičkové hodiny,“ sdělil na portálu Youradio News Jan Kroupa.

Otázkou zůstává, co stojí za častějšími nehodami. Podle Kroupy jde především o zkušenosti a ohleduplnost daných řidičů. Stačí například malé vybočení kamionu a dojde ke střetu, důsledkem něhož jsou neprůjezdné dva pruhy.

Důsledkem toho dojde k vytvoření kolon, které během okamžiku podle Kroupy narostou na sedm až patnáct kilometrů. Poté už nepomůže ani skutečnost, že je ŘSD schopné dopravní nehodu odstranit do půl hodiny.

„V rámci modernizace opravujeme spoustu věcí. Mimo jiné reprofilujeme i například směrové oblouky tak, abychom umožnili lepší klopení. Pravdou zůstává, že dálnice D1 zůstane tou starou dálnicí D1, co se týká vlastně výškových parametrů jako takových,“ informoval Kroupa.

 

 

Projekt Dopravní jednička je realizován za přispění finančních prostředků z fondu zábrany škod České kanceláře pojistitelů.

Opravovaná D1 je místem častých nehod, důvodem je obvykle nezkušenost řidičů, říká ředitel ŘSD Foto: Wikimedia Commons

reklama

Další články

Youradionews.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio News.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.