reklama

„Orientace hudebního průmyslu na digitální trh je pro všechny povinností,“ říká P. Bodiš

Tržby hudebního průmyslu u nás i ve světě poprvé od 90. let rostou.Táhne je zejména digitalizace hudebního obsahu. Ve světě už podíl prodané hudby v digitální formě překročil polovinu. Podle člena České národní skupiny Mezinárodní federace hudebního průmyslu Pavla Bodiše je pro interprety už povinností přivádět svá díla na digitální trh. Úplného vymizení fyzických nosičů se ale neobává.

Mohlo by vás zajímat

„Kdo nemá své singly v nabídce některé z digitálních služeb, jakoby neexistoval,“ říká bez obalu Bodiš. Podle něj právě digitalizace a snadný přístup k muzice vůbec stojí za rostoucími tržbami hudebních vydavatelů. Český digitální trh loni vzrostl o celých 14 procent. Dosáhl tak čtyřiceti procentního podílu z celkového objemu hudebního trhu. Ve světě už je to nadpoloviční většina. Bodiš doufá, že se přes magickou hranici dostaneme i u nás.

V České republice je podle něj jistě prostor k nárůstu uživatelů legálních služeb, které umožňují poslech muziky. Všechny velké streamingové platformy jako je například Spotify, Google Play, Deezer nebo Youradio už v tuzemsku fungují. „Ceny za přístup do světových katalogů hudby, které nabízejí všichni ti operátoři, si určují sami. Průměrně je cena přístupu někde kolem 160 korun měsíčně,“ řekl Bodiš na rádiu Zet.

Ačkoliv se bude pravděpodobně prodej alb v budoucnu snižovat, tak si Bodiš nemyslí, že by zcela zanikl. „Je to to samé, jako když se před časem říkalo, že čtečky vytlačí tištěné knihy,“ řekl. Podle něj je důkazem i rostoucí počet vinylových desek neboli „elpíček“. Podle ředitelky České národní skupiny Mezinárodní federace hudebního průmyslu Petry Žikovské, která byla hostem rádia Zet před pár týdny, je však tento retro trend přeceňován. „Obecně jsou vinyly spíše pro sběratele nebo DJe. Že by si je kupovali masově uživatelé hudby, se říci nedá,“ řekla. Podle ní se tento trend týká zejména interpretů s rozsáhlou fanouškovskou základnou, která je ochotná investovat peníze navíc.

 

 

Celý rozhovor se členem České národní skupiny Mezinárodní federace hudebního průmyslu Pavlem Bodišem si můžete poslechnout v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

„Orientace hudebního průmyslu na digitální trh je pro všechny povinností,“ říká P. Bodiš Foto: shutterstock.com - ilustrační foto

reklama

Další články

Youradionews.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio News.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.