reklama

„Papírový katalog je stále osvědčeným nástrojem podpory prodeje,“ říká Kroupa z Ikey

Katalog je tradičním a stále osvědčeným nástrojem podpory prodeje. Řekl v pořadu Marketing Zet manažer externí komunikace společnosti Ikea Česká republika Michal Kroupa. Prostřednictvím něho se každé léto snaží Ikea inspirovat své zákazníky. Rok od roku se posouvá a dostává se čím dál více do magazínové podoby. Nejde pouze o představení výrobků, důležitá je právě inspirace. 

Další díly pořadu

„Z naší osobní zkušenosti vyplývá, že přestože žijeme v digitální době, tak ten papírový katalog je pro mnoho lidí velmi důležitým a inspirativním nástrojem. To použití se postupně liší a katalog se posouvá do magazínové úrovně,“ řekl Kroupa na rádiu Zet.

Ikea podle Kroupy nepoužívá již deset let klasické roznáškové letáky. Naproti tomu vydává každé léto katalogy, jimiž se snaží své zákazníky inspirovat. Nejde tedy už o klasické a sáhodlouhé popisy zboží. Podle Kroupy jde přitom o osvědčený nástroj, který na lidi zabírá.

Ikea má stejně jako v loňském roce i pro ten letošní vyhrazeno v České republice 2 miliony katalogů. Z toho 1,8 milionu bude putovat do domácností.

Tradiční zátěžové testy doplňují ukázky na internetu

Důležitým nástrojem podpory prodeje je ale i internet. Důvodem je totiž skutečnost, že čím dál větší slovo začínají mít digitální média. Lidé se tak učí produkty sledovat v internetovém prostředí.

Ikea má také osvědčený koncept podpory prodeje, který je spojený s různými zátěžovými testy jednotlivých kusů nábytku přímo na prodejně. Samotné obchodní domy ale nemají kapacitu na představení veškerých výrobků. To je další důvod četnějšího využívání intenetu pro propagaci zboží.

„Tam, kde můžeme, tam ukazujeme zátěžové testy, ale tam kde to není z kapacitních důvodů možné, tak se snažíme naše zákazníky z kapacitních důvodů směřovat do digitálního prostředí,“ sdělil Kroupa. 

 

 

Článek obsahuje pouze úryvky z rozhovoru s manažerem externí komunikace společnosti Ikea Česká republika Michalem Kroupou . Celý rozhovor si můžete přehrát v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

„Papírový katalog je stále osvědčeným nástrojem podpory prodeje,“ říká Kroupa z Ikey Foto: OlegDoroshin / Shutterstock.com

reklama

Další články

  1. V Londýně otevřeli první restauraci nabízející jídlo z 3D tiskáren

    Byznys ·

    V Londýně koncem července na několik dní otevřela první restaurace na světě, jež zákazníkům nabízí jídla „vytištěná“ na 3D tiskárnách. Podnik s názvem 

    Cena americké ropy WTI kvůli obavám z nadbytečných dodávek surovin klesla pod 40 dolarů

    Byznys ·

    Cena americké lehké ropy West Texas Intermediate (WTI) včera klesla o zhruba čtyři procenta a poprvé od dubna se propadla pod částku 40 dolarů za barel. Investoři se o…

Youradionews.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio News.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.