reklama

„Pokud chceme děti něco naučit, je potřeba je učit podprahově,“ říká autorka pořadu Bankovkovi

V České republice mají nejhorší výsledky finanční gramotnosti mladí lidé do 29 let. Učit se jí je proto třeba už od raného věku. S nápadem, jak malé děti zábavnou formou poučit o oblasti peněz a financí, přišla Tereza Krejčí. Ta je autorkou televizního pořadu Bankovkovi, který má podporovat finanční gramotnost dětí. Podle ní je vtipný sitcom nejpřijatelnější způsob, jak lze o takovém tématu děti něco naučit.

Další díly pořadu

Ámos, Karel, Tomáš, Ema, František a Božena jsou hrdinové seriálu Bankovkovi, kteří nesou křestní jména osobností na českých papírových bankovkách. Parta se v sitcomu dětem snaží přibližovat základní finanční pojmy jako vlastnictví nebo rozpočet. „Myslím si, že je to forma, která je pro děti tak přijatelná, že něco tak nezáživného a nezábavného, jako je vzdělávání v oblasti peněz a financí, je pro ně najednou přijatelné,“ řekl Krejčí na rádiu Zet.

Autorka pořadu má vystudovanou Vysokou školu ekonomickou, přesto se při přípravě seriálu radila s Českou bankovní asociací (ČBA), která se stala i odborným garantem projektu. „V ČBA se podařilo objevit člověka - Helenu Brychovou - která rozumí ekonomice, financím a zároveň je malířka, takže rozumí i té umělecké stránce toho projektu. Všechny scénáře jsme jí posílali k posuzování, oni je připomínkovali a my jsme samozřejmě jejich připomínky do toho zapracovávali,“ řekla Krejčí.

Pro Krejčí to není první pořad s tématikou finanční gramotnosti, na kterém se podílela. Figurovala i v zákulisí cyklu Suma sumárum, který pomocí skutečných příběhů vysvětloval základní principy fungování jednotlivých finančních produktů. „Dospělí i děti nemají moc rádi, když jsou poučováni. To je jim společné a tomu jsme se museli vyhnout u obou pořadů,“ řekla Krejčí. Zatímco dospělým je podle ní bližší dívat se na problémy druhých, u dětí je forma podání mnohem důležitější. „Jsou zvyklí se dívat a vnímat věci dost jinak než my. Potřebují rychlejší tempo, potřebují zábavu, potřebují více zdrojů komunikace,“ dodala.

Krejčí zároveň přiznává, že dospělí jsou druhou cílovou skupinou tohoto dětského pořadu. Finanční gramotnost se podle ní totiž ani u nich nejeví moc dobrá a podle České bankovní asociace se ani nelepší. Krejčí za touto situací vidí zejména komunistický režim, ve kterém se lidé nepotkávali s takovými finančními produkty jako dnes. „Lidé, kteří dnes jsou ta největší ekonomická síla, mají rodiny s většími dětmi, vydělávají nejvíce peněz a vlastně jsou ti, kteří by měli ty finanční produkty používat a ve financích se nějakým způsobem pohybovat, tak se k tomu vzdělání nikdy nemohli dostat,“ uvedla.

 

 

Pořad Tržní okénko je pravidelný magazín rádia Zet. Hlavní ekonom investiční společnosti Cyrrus Lukáš Kovanda v něm se svými hosty každý čtvrtek mluví o aktuálním ekonomickém dění.

Nejnovější díl pořadu, ve kterém byla hostem Lukáše Kovandy vedoucí projektu a autorka televizního pořadu Bankovkovi Tereza Krejčí, si můžete přehrát v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

„Pokud chceme děti něco naučit, je potřeba je učit podprahově,“ říká autorka pořadu Bankovkovi Foto: shutterstock.com - ilustrační foto

reklama

Další články

  1. ČNB ukončila intervenční režim

    Byznys ·

    Bankovní rada České národní banky (ČNB) dnes s okamžitou platností ukončila režim devizových intervencí. Informoval o tom mluvčí centrální banky Marek Zeman. Banka tak…

  2. BBC: Unilever prodává své značky margarínů

    Společnost ·

    Unilever se chystá prodat svůj margarínový byznys, včetně značek Flora a Stork. Informovalo o tom rozhlasové vysílání BBC World Service. Podle analytiků mohou mít tyto…

Youradionews.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio News.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.