reklama

Poucha: Prodej na sociálních sítích má ohromný potenciál. Prodávat se dá i na LinkedInu

Sociální sítě už se staly nedílnou součástí života většiny z nás. Často jsou proto využívány i jako reklamní kanál. Podle ředitele Marketingového institutu Tomáše Pouchy má i samotný prodej přes sociální sítě velký potenciál, musí se však vědět jak na to. O tom, že se dá prodávat nejen přes Facebook, ale i například na LinkedInu, hovořil v pořadu Show me the money.

Další díly pořadu

Prodej přes sociální sítě v Česku podle Pouchy ale ještě není běžnou záležitostí. „Spousta společností o tom ráda mluví, ale dohromady se ukazuje, že to příliš neumí. Potenciál to má však ohromný,“ řekl na rádiu Zet. Přitom jedním z důvodů, proč firmy tento potenciál nevyužívá je v tom, že k sociálním sítím přistupují jako k jiným kanálům a nástrojům. Sociální média se přitom dají využít k velké spoustě jiných věcí, než jen ke komunikaci. „Mají ohromný potenciál vytvářet v těch zúčastněných pohled na věc. Mohou tam sdílet své zkušenosti,“ dodal.

Pracovat s ním jako s čistě prodejním kanálem se setkáváme u nás velice málo. Přitom podle Pouchy je 91 procent B2B nakupujících aktivní na sociálních sítích a drtivá většina z nich se na nich také rozhodují o svém nákupu. „Cesty stylu remarketingu, kdy zákazníkovi dále nabízím a servíruji relevantní nabídky, protože vím, že je to pro něj zajímavé, je cesta, jak na sociálních sítích můžu prodávat. Můžu tam používat řadu soutěží a akcí, kde tu zábavu, za kterou na sociální sítě chodí, dostanou a mimochodem u toho koupí, dostanou se k té správné informaci,“ řekl Poucha.

Základem je však jako vždy strategie a vytvoření vlastní sítě kontaktů. Pak můžete cokoliv - snad až na produkty ze zemědělství a medicíny - nabízet i na LinkedInu. „Lidé tam sice tráví poměrně málo času, je tam poměrně velké množství příspěvků. To znamená, že příspěvky, které vy nějakým způsobem nabízíte, musí jich být hodně a musí se opakovat. To je první věc. Musíte umět pracovat s kontakty, musíte si vybírat a vyexportovat správnou cílovou skupinu, na kterou se zaměříte. Samozřejmě musíte mít co největší množství kontaktů a jasnou strategii co a jak chcete dělat,“ řekl Poucha.

 

 

V pořadu Show me the money radí ředitel Marketingového institutu Tomáš Poucha se správným fungováním firmy a jejího byznysu.

Aktuální díl si můžete poslechnout v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

 

Poucha: Prodej na sociálních sítích má ohromný potenciál. Prodávat se dá i na LinkedInu Foto: scyther5 / Shutterstock.com - ilustrační foto

reklama

Další články

  1. 10 rad, jak se v zimě vyvarovat dopravní nehodě

    Společnost ·

    Řidiči se v nadcházejících dnech mohou připravit na sněhovou nadílku. Té by měli přizpůsobit i svoji jízdu a chovat se předvídatelně. Základem bezpečnosti jsou kvalitn…

Youradionews.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio News.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.