reklama

„Propagace, kterou Česko získává karlovarským festivalem, je k nezaplacení,“ říká Andrle

Za pár dní oživí západočeské Karlovy Vary filmový festival. Jedná se o jednu z největších kulturních akcí v České republice s více než padesátiletou tradicí. Podle zástupce největší distribuční společnosti artových filmů u nás Ivo Andrleho je propagační dopad tohoto festivalu pro Českou republiku „k nezaplacení“. 

Mohlo by vás zajímat

„Kamkoliv v rámci filmového světa jedete, tak i přes ten krkolomný název, Karlovy Vary znají úplně všichni producenti, agenti,“ řekl na rádiu Zet Andrle. Podle něj může být Česká republika také ráda za velkou propagaci, které se zemi díky tomuto filmovému festivalu dostává. „Když bychom si představili, že si třeba Česká republika bude platit spoty na CNN a změříme jejich dopad, tak si myslím, že dopad karlovarského festivalu je díky práci, kterou tam ten tým vykonává je nezměrněnásobný a stojí daleko méně peněz,“ dodal.

Loni do Karlových Varů zavítalo 1066 producentů, nákupčích filmů, prodejců, distributorů, dramaturgů filmových festivalů, zástupců filmových institucí a dalších filmových profesionálů. Z nich 473 přijelo ze zahraničí. Partneři i pořadatelé tak věří, že festival může posílit zájem zahraničních produkcí o natáčení v České republice.

Pod uměleckým ředitelem Karlem Ochem se přehlídka orientuje na spíše „menší“ filmy a mladší tvůrce, zařazuje čím dál více debutů a druhých filmů především ze střední a východní Evropy. To potvrzuje i Andrle. „Když se podíváme na filmy, které se tam objevují v soutěžních i nesoutěžních sekcích, tak si myslím, že karlovarský festival velice chytře a dobře funguje jako jakási brána pro filmy z východního regionu, který velice dobře mapuje a pro které tam jezdí hodně zahraničních diváků a filmových odborníků,“ řekl.

Festival jako marketingová podpora filmů

Na festivalu se tradičně představuje na dvě stovky filmových snímků. Loni je pak přišlo zhlédnout 135 tisíc diváků. Podle Iva Andrleho sice pro něj není karlovarský festival hlavním trhem, na kterém by uzavíral většinu obchodů, ale velice dobře slouží jako marketingová podpora pro daný film. Jedná se totiž o první test diváckého zájmu, během kterého se může rozšířit pozitivní šeptanda. 

Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary se letos koná od 30. června do 8. července, půjde o 52. ročník. Evropskou premiéru si na něm odbudou čtyři filmy ceněné na zahraničních festivalech. V nesoutěžní části hlavního programu festival promítne například černohumornou komedii V pohodě, která si z festivalu Sundance odnesla zvláštní cenu poroty. Hostem festivalu bude letošní držitel Oscara, Zlatého glóbu a dalších ocenění za hlavní roli ve filmu Místo u moře Casey Affleck, dostane Cenu prezidenta festivalu. Stejné ocenění převezme za umělecký přínos české kinematografii filmař Václav Vorlíček. Křišťálový glóbus za mimořádný umělecký přínos světové kinematografii obdrží na zahajovacím večeru skladatel James Newton Howard; poté i britský režisér Ken Loach a jeho scenárista Paul Laverty.

 

 

Celý rozhovor se zástupcem největší distribuční společnosti artových filmů u nás Ivo Andrlem si můžete poslechnout v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

 

„Propagace, kterou Česko získává karlovarským festivalem, je k nezaplacení,“ říká Andrle Foto: kviff.com

reklama

Další články

  1. Kampaň vodky Smirnoff si střílí z Trumpa

    Byznys ·

    Americký prezident Donald Trump stále čelí obvinění z napojení na Rusko během listopadových voleb. Celou kauzu se přitom rozhodla využít světoznámá značka vodky Smirno…

  2. BBC: Navalného opět zadržela policie

    Společnost ·

    V Rusku došlo k zadržení opozičního vůdce Alexeje Navalného. Stalo se tak poté, co Navalný vyzval své příznivce k nepovolenému protestnímu pochodu v Moskvě. Lidé tak m…

Youradionews.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio News.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.