reklama

Rodinné firmy využívají filantropii pro vytváření hodnot a formování dobrého jména firmy

Majitelé rodinných firem stále ve větší míře věnují pozornost dobročinným aktivitám. V jejich zájmu je vytvoření odkazu pro budoucí generace. Na rádiu Zet o tom hovořila partnerka daňového oddělení společnosti EY Lucie Říhová. Ta říká, že rodinám filantropie pomáhá vytvářet rodinné hodnoty a pouto. Tyto aktivity zároveň pomáhají budovat kladné PR a formovat dobré jméno společnosti.

Mohlo by vás zajímat

„V praxi vidíme řadu modelů od těch úplně skrytých darů, kterými se firmy nechlubí až po aktivity, které firmy velmi dobře se svým podnikáním propojují. Vytváří si tak zároveň i určité dobré jméno a kvalitní PR. Dále jsou typické akce, že z každé tisícikoruny tržeb pošlou něco na charitu. Popřípadě věnují své výrobky charitám,“ řekla Říhová.

Na území České republiky se charitativní akce pojí především s velkými korporacemi, mezi než patří ČEZ, Vodafone, Albert, Agrofert, Avon a další. Dá se říci, že větší firmy jsou do charitativních aktivit zapojeny určitým způsobem všechny. U malých firem je podle Říhové na území Česka rozdíl v čase.

Podnikatelé, kteří založili svoji společnost v 90. letech, dospěli podle Říhové do velikosti a určité vyzrálosti. Neohlížejí se tedy pouze za ziskem, ale mají i zájem pomáhat komunitě. 

Dokonce i samotní zaměstnanci chtějí pracovat ve společnostech, které se snaží pomáhat sociálně slabším nebo přispívat k lepšímu životnímu prostředí, uvedla Říhová na rádiu Zet. „Dneska to vidíme i u českých firem. Typicky z těch rodinných podniků, například Avast přišel velmi brzy se svoji nadací a jsou tam firmy, co máme v soutěži Podnikatel roku. Každá v podstatě takovéto filantropické aktivity,“ sdělila Říhová.

Nejnovějším trendem v oblasti filantropie je podle poradenské společnosti EY takzvané impaktové investování. S ním ve svých dobročinných aktivitách počítá takřka polovina (44 procent) oslovených rodinných společností. Velké rodinné firmy se zaměřují oblasti dobročinnosti více než podniky menší. Na tyto skutečnosti poukázal průzkum firmy EY. Ten se zaměřil na 525 vlastníků a manažerů rodinných firem z 21 zemí.

 

 

Článek obsahuje pouze úryvky z rozhovoru s partnerkou daňového oddělení společnosti EY Lucií Říhovou. Celý rozhovor si můžete přehrát v playeru výše. 

 

Zdroj: Zet

Rodinné firmy využívají filantropii pro vytváření hodnot a formování dobrého jména firmy Foto: Shutterstock.com

reklama

Další články

  1. Dnes se rozhodne o osudu pražské Invalidovny

    Byznys ·

    Bude se historická budova pražské Invalidovny dražit? O tom se nejspíš rozhodne už dnes. Tendr na prodej památkově chráněného objektu vyhlásil Úřad pro zastupování stá…

  2. Ministerstvo obrany chystá rekonstrukci Julisky

    Společnost ·

    Ministerstvo obrany chystá rekonstrukci stadionu na pražské Julisce. Opravena bude tartanová dráha za zhruba 11 až 12,3 milionu korun. Vyplývá to z Věstníku veřejných …

  3. Írán zakázal aplikaci s hrou Pokémon GO

    Byznys ·

     Íránské úřady zakázaly aplikaci hry Pokémon GO umístěnou na mobilních telefonech. Zdůvodnily to blíže neupřesněnými bezpečnostními obavami. Jak uvedl server BBC, Írán…

  4. Amazon představil své první letadlo Prime Air

    Byznys ·

    Americký internetový prodejce Amazon představil první ze 40 letadel, která budou pod značkou Prime Air tvořit jeho vlastní síť pro nákladní leteckou přepravu. Firma ch…

Youradionews.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio News.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.