reklama

Ruské ovlivňování americké veřejnosti, o propagandě Rusů referoval i Google

Technologická společnost Google informovala identifikovala více než 1000 videí z ruských účtů, které měly ovlivnit politiku Spojených států. Zveřejnění této informace přichází před tím, co se Google, Facebook nebo Twitter chystají svědčit před americkým Kongresem, jenž vyšetřuje zasahování Ruska do prezidentských voleb. Informaci přinesl internetový magazín Business Insider.

Mohlo by vás zajímat

Firma Marka Zuckerberga Facebook oznámila, že Ruskem ovlivněné příspěvky vidělo 126 milionů Američanů.

Google následoval Facebook a sdílel informace o tom, jak se Rusové prostřednictvím účtu pokoušeli používat jeho platformy k ovlivňování americké politiky. Na základě těchto účtů došlo k identifikaci více než tisícovky videí. Jde konkrétně o snímky zveřejněné od června 2015 do listopadu 2016. Šlo tak o období, v jehož úseku probíhaly americké prezidentské volby.

Ke sdílení videí došlo prostřednictvím 18 různých kanálů. Google rovněž uvedl, že dva účty pojící se k agentuře Internet Research Agency, již podporuje Kreml, investovalo do kampaní na Googlu během voleb 4700 dolarů (103 400 korun).

Zprávy zveřejněné firmou Google se podobají svým obsahem těm od Facebooku a Twitteru. Pomalu se nám začíná odkrývat skutečný rozsah ruské propagandistické činnosti během prezidentských voleb v roce 2016.

Na základě informací Facebooku Rusové v prostředí sociální sítě zveřejnili během dvou let 80 tisíc příspěvků, které se povětšinou zabývaly problematikou, jež rozděluje společnost. Konkrétně pak jde o rasové vztahy.

Twitter mezitím oznámil, že během posledních tří měsíců voleb došlo k publikování 1,4 milionů tweetů prostřednictvím 30 tisíců účtů. Tyto příspěvky poté měly mít 288 milionů zobrazení.

Za zmínku stojí skutečnost, že nedošlo k zablokování youtubového kanálu televizní stanice Russia Today, kterou podporuje Kreml. Podle Googlu totiž neporušuje zásady. To jde ale silně proti názoru, že RT představuje hlavní hlásnou troubu Kremlu.

Business Insider píše, že jedinou platformou, o kterou Rusové neměli zájem, byla sociální síť Google+. Mělo jít o hlavního soupeře sociální sítě Facebook. Ten ovšem boj s firmou Marka Zuckerberga prohrál na plné čáře. Nyní jde takřka o mrtvou platformu a není divu, že ji Rusové nevyužili jako nástroj pro zmanipulování americké veřejnosti. 

 

 

Zdroj: Business Insider, Zet

Ruské ovlivňování americké veřejnosti, o propagandě Rusů referoval i Google Foto: l i g h t p o e t / Shutterstock.com

reklama

Další články

  1. Sony očekává celoročně rekordní zisk

    Byznys ·

    Japonské firmě Sony v rámci druhého fiskálního čtvrtletí stoupl zisk na 130,9 miliardy jenů (25,5 miliardy Kč). Loni přitom ve stejném období dosahoval na 4,8 miliardy…

  2. Jaké jsou nyní plány Carlese Puigdemonta?

    Společnost ·

    Španělská justice se dnes bude zabývat obviněními vůči členům sesazeného vedení Katalánska, nad jehož úřady kvůli protiústavnímu vyhlášení nezávislosti převzal kontrol…

  3. Zeman pověří Babiše jednáním o sestavení vlády

    Společnost ·

    Prezident Miloš Zeman dnes v Lánech pověří předsedu hnutí ANO Andreje Babiše jednáním o sestavení vlády. Neformální krok by měl být první na cestě k pozdějšímu jmenová…

Youradionews.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio News.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.