reklama

Spoty pro Noc reklamožroutů vybírá jeden francouzský nadšenec, už více než 35 let

Milovníci reklamních spotů dnes večer slaví svůj svátek. V pražském kině Lucerna odstartuje světová show s názvem Noc reklamožroutů. Příští týden se pak představí i v Brně. Show má svůj původ ve Francii. Od 80. let až dodnes pro ni vybírá reklamy její zakladatel Jean-Marie Boursicot.

Mohlo by vás zajímat

„Světovou reklamní show Noc reklamožroutů založil Francouz Jean-Marie Boursicot na začátku 80. let. Už několik let před tím začal sbírat reklamy a zjistil, že jsou zajímavé a atraktivní pro jeho přátele a známé, že je zkrátka chtělo vidět víc lidí. Poskládal z nich tehdy asi hodinové pásmo a v roce 1981 jej poprvé prezentoval veřejnosti,“ přibližuje historii události český organizátor akce David Horáček. Od té doby se show rozšířila do 50 zemí po celém světě. Pásmo reklam však stále vybírá pouze Boursicot.

Lokální pořadatelé musí zaplatit licenční poplatek, který se odvíjí od počtu míst, měst a termínů v jednotlivých zemích. „Postupně, jak každý organizátor svou show připraví, tak dostane jeho pásmo k dispozici a může ho podle licence, kterou obdržel, promítat,“ vysvětloval Horáček na rádiu Zet. Pásmo, které dnes čítá přes 300 reklam, trvá asi 5 hodin a skládá se ze čtyř bloků.

Do České republiky podle Horáčka přišla show na konci 90. let. Na přelomu tisíciletí však přišla dlouhá pauza a teprve až v roce 2012 se Noc reklamožroutů do českých kinosálů vrátila.

Dnes proběhne show v pražském kině Lucerna, 4. března se přesune do hudebního klubu Fléda v Brně. „Jsou tam reklamy veselé, smutné, jsou tam různé charitativní spoty, bývá tam často reklama provokativní. Nejčastěji to jsou reklamy posbírané z celého světa z předchozího roku, ale bývají tam často zařazovány i reklamy z let předchozích, například velmi zajímavé reklamy z Afriky z 50. nebo 60. let,“ řekl Horáček. Podle něj v letošním pásmu nebudou také chybět dvě české reklamy a jedna slovenská.

Podle Horáčka se vkus diváků napříč pořadatelskými zeměmi různí. „Pokud bych měl mluvit o českém divákovi, tak máme rádi reklamu vtipnou, svižnou, která vždy přináší něco navíc, než jen plytký pohled na reklamou zvýrazňovaný produkt. Naši diváci chtějí vždy něco navíc,“ řekl.

 

 

Celý rozhovor s organizátorem české Noci reklamožroutů Davidem Horáčkem si můžete poslechnout v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

Spoty pro Noc reklamožroutů vybírá jeden francouzský nadšenec, už více než 35 let Foto: reklamozrouti.cz

reklama

Další články

Youradionews.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio News.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.