Podle Alice Waltonové, dědičky americké maloobchodní společnosti Wal-Mart, je dobré dělat věci, které máte k smrti rádi a u toho přemýšlet, jestli se na tom nedá i vydělat. I takto mohou podle ředitele Marketingového institutu Tomáše Pouchy vypadat investice. Důležité ale je si na začátku položit otázku, co chci ze své investice získat.
Načítám archiv.
Další díly pořadu
„Investice mohou jít do finančních oblastí, můžu peníze cpát do byznysů, podnikání nebo start-upů, ale také je mohu cíleně směřovat do oblastí, kterým se normálně věnuji nebo kterým se chci věnovat a hledat, jestli si kromě toho, že dobře investuji, i něco užít,“ řekl Poucha na rádiu Zet. Svůj koníček si tím mohu nejen zlevnit nebo samofinancovat, ale mohu v něm najít i nějaký byznys.
Jednoduchý recept na to, do čeho se vyplatí investovat ale neexistuje. Podle některých je v dnešní době výhodné doslova sbírat start-upy, jiní nedají dopustit na klasické investice ve formě složeného úročení. Co se týče pravidel investic, má v nich ředitel Marketingového institutu jasno. „Největší hřích je, nechat peníze hnít na účtu. Peníze se mají točit. Nejvíce peněz ztrácíte tím, že čekáte a odkládáte,“ řekl.
Podle Pouchy se však nevyplácí investovat úplně do všeho, zejména do malých peněz a do věcí, které daného investora nezajímají a nebaví. Pokud je člověk finanční analytik, tak bude raději investovat do finančních derivátů a jiných věcí. „Kromě toho, že to člověka baví, mu to přinese i výrazně větší výsledky. Má také věci trochu více pod kontrolou, protože jim rozumí,“ řekl Poucha.
V pořadu Show me the money radí ředitel Marketingového institutu Tomáš Poucha se správným fungováním firmy a jejího byznysu.
Aktuální díl si můžete poslechnout v playeru výše.
Zdroj: Zet