reklama

Všichni chtějí podnikat v technologiích, větší šanci na úspěch ale přinášejí tradiční obory

Statistiky poukazují na to, že nejpravděpodobnější šanci na úspěch představují tradiční formy podnikání, jako jsou například krejčovství, kadeřnictví nebo právo. Na rádiu Zet v pořadu Podnikání od A do ZET to říká psycholog Dalibor Špok. Originální nápad představuje vždy obrovské investice peněz i času. U tradiční služby se naopak podnikatel nebo živnostník musí zaměřit pouze na kvalitu produktu nebo služby.

Další díly pořadu

„Jde o věci, které jsou tisíckrát vyzkoušené. Pro ně je na trhu vždy místo. Kdo nikdy nezkusil prosazovat nějaký originální nápad, tak neví, kolik to stojí peněz, prostředků nebo času. Jde o velice nákladnou věc,“ řekl Špok.

Tradiční obory nejsou rizikové i z toho důvodu, že zákazník ví, co od nich může očekávat. Poté už jen závisí na přístupu samotného živnostníka a na kvalitě výrobků nebo služeb, jež svým klientům nabídne.

Největší překážkou pro nastartování podnikání podle psychologa také přináší strach z toho, že jde o složitou manažerskou teorii, ke které si lidé pomáhají studiem MBA. To se přitom pojí ke složitým manažerským technikám, s nimiž se obyčejný živnostník během své práce nesetká.

Lidé by si podle Špoka měli také uvědomit, že podnikání není o špičkových vizitkách, ale o tom vykročit ven z „komfortní zóny“ a začít výrobek nebo službu nabízet. Lidé se prvně musí zeptat na otázku, zdali jde o fungující podnikatelský záměr. Důležité je, aby byl člověk profesionálem ve svém oboru. Dalším faktorem vedoucím k úspěchu je to, zdali člověka dané odvětví naplňuje.

„Podnikatel musí počítat i se selháním. Chybovat je totiž lidské a každý jedinec občas šlápne vedle. Nejdůležitější je pocit selhání akceptovat. Když jsme totiž naštvaní na strach, tak si ho zdvojnásobujeme. Zdvojnásobujeme si nenávist, zdvojnásobujeme si obavy. První věcí je tedy přijmout to, že se nám nechce, že se bojíme. Jedná se o to, abychom dosáhli toho, že se netrestáme diskomfortem, emocí nebo stresem,“ sdělil na rádiu Zet Špok.

 

 

Pořad Podnikání od A do ZET připravuje a moderuje investorka a mentorka Margareta Křížová. Jejími hosty jsou nejčastěji podnikatelé, kteří popisují svoji cestu k úspěchu. 

Premiérový díl pravidelného pořadu Podnikání od A do ZET si můžete naladit na rádiu Zet každé druhé úterý krátce po 9:45 na těchto frekvencích. Nejnovější rozhovor s Daliborem Špokem si můžete přehrát v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

Všichni chtějí podnikat v technologiích, větší šanci na úspěch ale přinášejí tradiční obory Foto: Shutterstock.com

reklama

Další články

  1. Hostit olympijské hry? Děkuji, nechci

    Byznys ·

    Nová starostka italského hlavního města Říma nedávno odmítla podpořit kandidaturu metropole na hostování letních olympijských her v roce 2024. Podle ní si zadlužený Ří…

  2. USA připravují odvetný kyberútok proti Rusku

    Společnost ·

    Americká Ústřední zpravodajská služba (CIA) na žádost prezidenta Baracky Obamy připravuje možnosti, jak proti Rusku provést odvetný kybernetický útok. Informovala o to…

Youradionews.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio News.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.